Humanistic Learning Theory in Counselor Education
Humanistic Learning Theory in Counselor Education
Abstract
education practices. A review of humanistic learning theory and the rationale for the application of the
learning theory to counselor education provide a framework for application of these concepts to counselor
education classrooms. Specifically, a person-centered framework is applied to the seeming incompatibility
of external accreditation standards and humanistic learning theory. I propose suggestions for implementing
humanistic, person-centered learning theory within counselor education programs and courses, focusing
special attention on the attitudes and values of the counselor educator as these principles are applied.
Purswell, Katherine E. (2019). Humanistic Learning Theory in Counselor Education.The Professional Counselor, (2019), 358-368, 9(4)
Advancing the Scholarship of Teaching and Learning using Learning Theories and Reflectivity
Abstract
The Scholarship of Teaching and Learning (SoTL) remains a mostly elu-sive notion. For universities to genuinely contribute to SoTL, they mustdelineate clear parameters of engagement. For example, while some en-gage SoTL at the academic level, others examine it from an institutional policy perspective. Others view it from national and international frame-works that impact teaching and learning in universities. Engaging SoTLat the academic level, this article uses a postgraduate diploma module,Higher Education Context and Policy (mostly attended by universityacademics from South African universities) to show how a facilitatorcould draw from learning theories and reflectivity to teach and advanceSoTL. More specifically, it demonstrates how a facilitator could mediatethe module utilising a social constructivist learning theory perspective.
บทคัดย่อ
ทุนการศึกษาด้านการสอนและการเรียนรู้ (SoTL) ยังคงเป็นแนวคิดที่เข้าใจยากเป็นส่วนใหญ่ เพื่อให้มหาวิทยาลัยมีส่วนร่วมใน SoTL อย่างแท้จริง พวกเขาต้องกำหนดพารามิเตอร์ที่ชัดเจนของการมีส่วนร่วม ตัวอย่างเช่น ในขณะที่บางคนมีส่วนร่วมกับ SoTL ในระดับวิชาการ คนอื่นๆ จะตรวจสอบจากมุมมองของนโยบายสถาบัน คนอื่นๆ มองจากกรอบการทำงานระดับประเทศและระดับนานาชาติที่ส่งผลต่อการสอนและการเรียนรู้ในมหาวิทยาลัย บทความนี้ใช้ SoTL ในระดับวิชาการโดยใช้โมดูลประกาศนียบัตรระดับสูงกว่าปริญญาตรี บริบทและนโยบายการศึกษาระดับอุดมศึกษา (ส่วนใหญ่เข้าร่วมโดยนักวิชาการจากมหาวิทยาลัยในแอฟริกาใต้) เพื่อแสดงให้เห็นว่าวิทยากรสามารถดึงเอาทฤษฎีการเรียนรู้และการไตร่ตรองมาสอนและก้าวหน้าได้อย่างไร โดยเฉพาะอย่างยิ่ง มันแสดงให้เห็นว่าวิทยากรสามารถไกล่เกลี่ยโมดูลโดยใช้มุมมองทฤษฎีการเรียนรู้คอนสตรัคติวิสต์ทางสังคมได้อย่างไร
Shawa, L. B. (2020). Advancing the scholarship of teaching and learning usinglearning theories and reflectivity. Center for Educational Policy Studies Journal, 10(1), 191–208.
Examining Mooc Videos in Terms of Learning Theories
ความคิดเห็น
แสดงความคิดเห็น