Humanistic Learning Theory in Counselor Education

 Humanistic Learning Theory in Counselor Education

Abstract

   The purpose of this paper is to explain how humanistic learning theory is applicable to current counselor
education practices. A review of humanistic learning theory and the rationale for the application of the
learning theory to counselor education provide a framework for application of these concepts to counselor
education classrooms. Specifically, a person-centered framework is applied to the seeming incompatibility
of external accreditation standards and humanistic learning theory. I propose suggestions for implementing
humanistic, person-centered learning theory within counselor education programs and courses, focusing
special attention on the attitudes and values of the counselor educator as these principles are applied.

บทคัดย่อ
บทความนี้มีจุดประสงค์เพื่ออธิบายว่าทฤษฎีการเรียนรู้อย่างเห็นอกเห็นใจสามารถประยุกต์ใช้กับที่ปรึกษาปัจจุบันได้อย่างไรแนวปฏิบัติด้านการศึกษา การทบทวนทฤษฎีการเรียนรู้ที่เห็นอกเห็นใจและเหตุผลในการประยุกต์ใช้ทฤษฎีการเรียนรู้เพื่อการศึกษาที่ปรึกษาให้กรอบสำหรับการประยุกต์ใช้แนวคิดเหล่านี้กับที่ปรึกษาห้องเรียนการศึกษา โดยเฉพาะอย่างยิ่ง กรอบที่เน้นบุคคลเป็นศูนย์กลางถูกนำไปใช้กับความไม่ลงรอยกันที่ดูเหมือนของมาตรฐานการรับรองภายนอกและทฤษฎีการเรียนรู้ที่เห็นอกเห็นใจ ฉันเสนอข้อเสนอแนะในการดำเนินการทฤษฎีการเรียนรู้ที่เน้นบุคคลเป็นศูนย์กลางภายในโปรแกรมและหลักสูตรการศึกษาของที่ปรึกษาโดยเน้นที่ความสนใจเป็นพิเศษในทัศนคติและค่านิยมของนักการศึกษาที่ปรึกษาตามหลักการเหล่านี้

Purswell, Katherine E. (2019). Humanistic Learning Theory in Counselor Education.The Professional Counselor, (2019), 358-368, 9(4)


Advancing the Scholarship of Teaching and Learning using Learning Theories and Reflectivity

Abstract

The Scholarship of Teaching and Learning (SoTL) remains a mostly elu-sive notion. For universities to genuinely contribute to SoTL, they mustdelineate clear parameters of engagement. For example, while some en-gage SoTL at the academic level, others examine it from an institutional policy perspective. Others view it from national and international frame-works that impact teaching and learning in universities. Engaging SoTLat the academic level, this article uses a postgraduate diploma module,Higher Education Context and Policy (mostly attended by universityacademics from South African universities) to show how a facilitatorcould draw from learning theories and reflectivity to teach and advanceSoTL. More specifically, it demonstrates how a facilitator could mediatethe module utilising a social constructivist learning theory perspective.

บทคัดย่อ

ทุนการศึกษาด้านการสอนและการเรียนรู้ (SoTL) ยังคงเป็นแนวคิดที่เข้าใจยากเป็นส่วนใหญ่ เพื่อให้มหาวิทยาลัยมีส่วนร่วมใน SoTL อย่างแท้จริง พวกเขาต้องกำหนดพารามิเตอร์ที่ชัดเจนของการมีส่วนร่วม ตัวอย่างเช่น ในขณะที่บางคนมีส่วนร่วมกับ SoTL ในระดับวิชาการ คนอื่นๆ จะตรวจสอบจากมุมมองของนโยบายสถาบัน คนอื่นๆ มองจากกรอบการทำงานระดับประเทศและระดับนานาชาติที่ส่งผลต่อการสอนและการเรียนรู้ในมหาวิทยาลัย บทความนี้ใช้ SoTL ในระดับวิชาการโดยใช้โมดูลประกาศนียบัตรระดับสูงกว่าปริญญาตรี บริบทและนโยบายการศึกษาระดับอุดมศึกษา (ส่วนใหญ่เข้าร่วมโดยนักวิชาการจากมหาวิทยาลัยในแอฟริกาใต้) เพื่อแสดงให้เห็นว่าวิทยากรสามารถดึงเอาทฤษฎีการเรียนรู้และการไตร่ตรองมาสอนและก้าวหน้าได้อย่างไร โดยเฉพาะอย่างยิ่ง มันแสดงให้เห็นว่าวิทยากรสามารถไกล่เกลี่ยโมดูลโดยใช้มุมมองทฤษฎีการเรียนรู้คอนสตรัคติวิสต์ทางสังคมได้อย่างไร


 Shawa, L. B. (2020). Advancing the scholarship of teaching and learning usinglearning theories and reflectivity. Center for Educational Policy Studies Journal, 10(1), 191208

                     

                      Examining Mooc Videos in Terms of Learning Theories

              Abstract
        
         The purpose of this study is to reveal the learning theories based on the videos on different MOOC platforms. Videos in this context were examined in terms of the nature of the information, the role of the teacher, the role of the student, learning, learning and teaching type, teaching strategies,educational environments and evaluation variables. The data were analyzed by descriptive analysis method and quantitative research method was used to analyze MOOC video contents. The behavioral learning theory was found to be predominant inthe videos in the five MOOC sites examined. In addition, some variables were found to be based on cognitive learning theories.

             บทคัดย่อ
         วัตถุประสงค์ของการศึกษานี้คือการเปิดเผยทฤษฎีการเรียนรู้จากวิดีโอบนแพลตฟอร์ม MOOC ต่างๆ วีดิทัศน์ในบริบทนี้ได้รับการตรวจสอบในแง่ของธรรมชาติของข้อมูล บทบาทของครู บทบาทของนักเรียน การเรียนรู้ ประเภทการเรียนรู้และการสอน กลยุทธ์การสอน สภาพแวดล้อมทางการศึกษา และตัวแปรการประเมิน วิเคราะห์ข้อมูลด้วยวิธีการวิเคราะห์เชิงพรรณนา และใช้วิธีวิจัยเชิงปริมาณเพื่อวิเคราะห์เนื้อหาวิดีโอ MOOC พบว่าทฤษฎีการเรียนรู้เชิงพฤติกรรมมีความโดดเด่นในวิดีโอในไซต์ MOOC ทั้ง 5 แห่งที่ตรวจสอบ นอกจากนี้ ยังพบว่าตัวแปรบางตัวอยู่บนพื้นฐานของทฤษฎีการเรียนรู้ทางปัญญา
    
               Bağcı, A., ATAİZİ, M., ÖZTÜRK, Ö., DEMİR, M., İŞKOL, S., İŞCAN, A., TUTSUN, E., ALPASLAN, M., & AKSAK KÖMÜR, İ. (2019). ExaminingMooc Videos in Terms of Learning Theories. Journal of Educational Technology and Online Learning, 3455



ความคิดเห็น

โพสต์ยอดนิยมจากบล็อกนี้

การศึกษาสภาพ ปัญหา และความต้องการในการใช้เทคโนโลยีการศึกษาเพื่อการเรียนการสอนของผู้สอน ในมหาวิทยาลัยมหาจุฬาลงกรณราชวิทยาลัย วิทยาเขต ในเขตภาคตะวันออกเฉียงเหนือ