Humanistic Learning Theory in Counselor Education
Humanistic Learning Theory in Counselor Education Abstract The purpose of this paper is to explain how humanistic learning theory is applicable to current counselor education practices. A review of humanistic learning theory and the rationale for the application of the learning theory to counselor education provide a framework for application of these concepts to counselor education classrooms. Specifically, a person-centered framework is applied to the seeming incompatibility of external accreditation standards and humanistic learning theory. I propose suggestions for implementing humanistic, person-centered learning theory within counselor education programs and courses, focusing special attention on the attitudes and values of the counselor educator as these principles are applied. บทคัดย่อ บทความนี้มีจุดประสงค์เพื่ออธิบายว่าทฤษฎีการเรียนรู้อย่างเห็นอกเห็นใจสามารถประยุกต์ใช้กับที่ปรึกษาปัจจุบันได้อย่างไรแนวปฏิบัติด้านการศึกษา การทบทวนทฤษฎีการเรียนรู้ที่เห็นอกเห็นใจ...
ความคิดเห็น
แสดงความคิดเห็น