Connectivism and leadership: harnessing a learning theory for the digital age to redefine leadership in the twenty-first century

 


Connectivism and leadership: harnessing a learning theory for the digital age to redefine leadership in the twenty-first century

ABSTRACT

This manuscript provides a literature review of connectivism. It presents evidence and thinking in which connectivism, a new learning theory which has typically been used for online learning, is applied to leadership, with a provocative discussion on the yet unexplored opportunities to use connectivism to redefine leadership in the twenty-first century. The paper aims to bridge the gap between the contributions of digital learning in education and the field of leadership theory and development. It seeks to apply the critical tenets of connectivism in education and learning to leadership theory and to stimulate a debate on new forms of leadership.


ต้นฉบับนี้ให้การทบทวนวรรณกรรมเกี่ยวกับความเชื่อมโยง นำเสนอหลักฐานและความคิดที่ว่า Connectivism ซึ่งเป็นทฤษฎีการเรียนรู้แบบใหม่ซึ่งปกติแล้วมักใช้สำหรับการเรียนรู้ออนไลน์ นำมาประยุกต์ใช้กับภาวะผู้นำการอภิปรายยั่วยุเกี่ยวกับโอกาสที่ยังมิได้สำรวจเพื่อใช้ความเชื่อมโยงเพื่อกำหนดความเป็นผู้นำในศตวรรษที่ยี่สิบเอ็ด. บทความนี้มีจุดมุ่งหมายเพื่อลดช่องว่างระหว่างการมีส่วนร่วมของการเรียนรู้ดิจิทัลในการศึกษาและสาขาทฤษฎีความเป็นผู้นำและการพัฒนา มันพยายามที่จะใช้หลักการสำคัญของการเชื่อมต่อในการศึกษาและการเรียนรู้กับทฤษฎีความเป็นผู้นำและเพื่อกระตุ้นการอภิปรายเกี่ยวกับรูปแบบใหม่ของการเป็นผู้นำ


이 원고는 connectivism의 문학 검토를 제공합니다. 그것은 증거와 가정 주의, 일반적으로 온라인 학습에 사용 된 새로운 학습 이론, 리더십에 적용되는 증거를 제시, 아직 탐구하지 않은 기회에 대한 도발적인 토론과 함께 21 세기에 리더십을 재정의하기 위해 connectivism를 사용하는. 이 논문은 교육에서 디지털 학습의 기여와 리더십 이론 및 개발 분야 사이의 격차를 해소하는 것을 목표로합니다. 그것은 교육과 리더십 이론에 대한 교육과 학습에 connectivism의 중요한 신조를 적용하고 리더십의 새로운 형태에 대한 토론을 자극하고자합니다.


Reference : Frederique Corbett , Elio Spinello.(2020).Connectivism and leadership: harnessing a learning theory for the digitalage to redefine leadership in the twenty-first century.Graduate School of Education & Psychology, Pepperdine University, Los Angeles, CA, United States. 2020,Page1-10.

ความคิดเห็น

โพสต์ยอดนิยมจากบล็อกนี้

Humanistic Learning Theory in Counselor Education

การศึกษาสภาพ ปัญหา และความต้องการในการใช้เทคโนโลยีการศึกษาเพื่อการเรียนการสอนของผู้สอน ในมหาวิทยาลัยมหาจุฬาลงกรณราชวิทยาลัย วิทยาเขต ในเขตภาคตะวันออกเฉียงเหนือ